همه چیز درباره عایق الاستومری لوله مسی
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

همه چیز درباره عایق الاستومری لوله مسی 

 

در ادامه با نکات مهمی درباره عایق الاستومری لوله مسی بیشتر آشنا خواهید شد.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، میدانیم که هدف از تولید عایق الاستومری، جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال حرارت در مکانها و مصارف مختلف است. به طور کلی اگر بخواهیم عایق را بر اساس کاربردی که دارد دسته بندی نمائیم، در دسته اول عایقهای قدیمی تر مانند پشم شیشه و پشم سنگ قرار میگیرد که در برابر حرارت، دارای مقاومت قابل قبولی نیستند و عایق الاستومری پلی اتیلن که به آن فوم سفید نیز گفته میشود، جزو دسته دوم است که از معایب آن، میتوان به عدم انعطاف پذیری اشاره نمود. دسته سوم که امروزه دارای کاربرد زیادی در مصارف مختلف است، عایق الاستومری سلول بسته است که معایب دو دسته قبلی را نداشته و دارای مقاومت بالایی است.

 

از مزایای مهم عایق الاستومری لوله مسی میتوان به کیفیت بالای آن که در هنگام ساخت و تولید، توجه ویژه ای به آن گردیده و همچنین کاربرد زیادی که دارد اشاره نمود. لازم به ذکر است که عایق حرارتی و برودتی پیش ساخته، به دو صورت کویلی و شاخهای به بازار عرضه شده است که دارای اندازههای مختلف بوده و برای کاربردهای گوناگون، طراحی گردیده است و برای خرید اینترنتی عایق الاستومری به سایت پافلکس سر بزنید.

 

گفتیم که عایق الاستومری لوله مسی، دارای مقاومت بالایی است که این امر، نکته مهمی برای جلوگیری از اتلاف حرارت و گرما است. بنابراین به منظور مصارف مختلف از جمله کانالها، سیستمهای تهویه، عایق کاری تأسیسات و لولههای گرم و سرد از آن استفاده میگردد.

 

در صورتی که بنا به دلایل مختلف، سطح عایق الاستومریلوله مسی دچار آسیب شده و سوراخ گردد، همچنان میتوانید از بابت عدم رشد قارچها و کپک بر روی آن اطمینان داشته باشید! چرا که به دلیل ساختار سلول بستهای که دارد، در برابر جذب طوبت و آب مقاوم است. این در حالی است که پشم شیشه و دیگر عایقهای سنتی در مقایسه با عایق الاستومری، تقریباً تا ۱۰ هزار برابر بخار آب را جذب مینمایند! از دیگر مزایای مهم آن، عدم به کارگیری گازهای گلخانهای مانند :CFC در هنگام ساخت و تولید است که این امر، در حفاظت از محیط زیست پیرامون ما تأثیر بسزایی دارد.

 

نکاتی درباره نصب عایق الاستومری لوله مسی

 

به طور کلی پیشنهاد میشود برای نصب عایق، زمانی را در نظر بگیرید که لولههای تأسیسات در جای خود قرار گرفته اند و نازک کاری یا پوشش ظاهری ساختمان مورد نظر، در حال انجام است. این مرحله بهترین زمان برای شروع عایق کاری دیوارها و سقف و لولهها است.

 

این نکته که در چه مکانهایی از ساختمان از عایق استفاده نمائید، بستگی به میزان هزینههایی دارد که برای این کار در نظر گرفته اید؛ اما ترجیحاً قسمتهایی که بیشترین هدررفت انرژی را دارند، باید جزو اولویت شما باشد. استفاده از عایق توکار به دلیل عدم تماس با محیط بیرون، به صرفه تر است چرا که به تعمیر و مراقبت نیازی ندارد.

 

یکی از مزایای مهم عایق الاستومری لوله مسی، این است که به شکل رشتهای نبوده و متخلخل نیست؛ بنابراین در هنگام نصب مشکلی از بابت جدا شدن قطعات وجود نخواهد داشت. نصب عایق لوله مسی به راحتی انجام میگردد و شما برای این کار نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت.

 

در کنار مزیتهای مهم این عایق الاستومری که به آن اشاره شد، این عایق دارای معایبی هم است که عبارتند از: قیمت بالای آن در قیاس با پشم شیشه و پشم سنگ، ایجاد شکاف در مواد آن در اثر تماس با حرارت بالا، شکستن در اثر ضربه که البته پس از کاهش دما، به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که دارد دوباره به حالت اول باز میگردد.

 

 

 

قیمت عایق الاستومری فویلدار

 

در مواردی که شرایط آب و هوایی در محلی نامطلوب است و یا ممکن است عایق با صدمات محیطی روبه رو شود؛ باید از عایق الاستومری فویلدار با پوشش آلومینیومی برای کاور کردن سطح عایق الاستومری استفاده کرد. قیمت عایق الاستومری فویلدار آلومینیومی کاملاً به ضخامت خود عایق و ضخامت فویل آلومینیومی آن بستگی دارد.

 

در این صورت برای خرید این نوع عایق باید علاوه بر پرداخت قیمت خود عایق به صورت خام؛ بایستی هزینه فویل آلومینیومی ساده و همین طور هزینه چسبدار کردن عایق را پرداخت کنید. بنابراین برای خرید این نوع عایق باید ابتدا هزینه عایق خام را پرداخت کنید، سپس چسب مربوط به چسبدار کردن عایق را خریداری کنید.

 

بعد از این دو کار هزینه مربوط به اجرت چسبدار کردن عایق نیز باید حساب کنید. در آخر قیمت فویل آلومینیوم ساده در ضخامت مورد نیاز را پرداخت میکنید. شما میتوانید با جمع بندی هزینههای این ۴ آیتم به هزینه نهایی عایق الاستومری فویلدار برسید.

 

عایق الاستومری فویلدار

 

عایق الاستومری ای که دارای روکش آلومینیومی است. از ضخامت فویل آلومینیومی به اندازه ۱۳۰ میکرون الی ۲۴۰ میکرون متغیر است. این نوع عایق برای هر دو نوع عایق حرارتی لولهای و عایق گرمایشی رول قابل اجرا است.

 

 

 

پوشش چند لایه آلومینیوم و پلی اتلین و فوم های الاستومریک باعث میشوند که کیفیت کار بیشتر شود و عملکرد بهتری از خود داشته باشند. این کار باعث میشود که در برابر عوامل جوی در فضای بیرونی که اصلی ترین آسیب توسط اشعه UV و جذب رطوبت میباشد، محافظت شود. یکی دیگر از ویژگیهای عایق الاستومری فویلدار، نظافت و حفاظت آسان آن میباشد.

 

برای سرعت بخشیدن به نصب در عملیاتهای مختلف و در پروژههای ساختمانی و صنعتی و همین طور عایق کاری محیطهایی که جای کمی دارند، از عایق حرارتی الاستومری رول چسب دار استفاده میشود.

 

عایق الاستومری رولی ساده برای عایقکاری سطوح در اطراف محیطهای بسته و عایق الاستومری فویلدار در اطراف محیطهای باز مورد کابرد قرار میگرند. و عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم در محیطهای آزاد مورد استفاده قرار میگرد. موارد مورد کاربرد این عایقها در عایق کاری سیستمهای تهویه مطبوع تأسیسات ساختمان، موتورخانه، کانال تهویه، لولههای سرد و گرم، چیلر و … است.

 

عایق الاستومری جزو محصولات مربوط به عایق حرارتی و صوتی محسوب میشود. در حقیقت فوم موجود در این عایقها به صورت سلول بسته است که همین امر موجب شده است که مانع انتقال صوت و حرارت شوند. این عایقها از ضریب انتقال گرمایشی و صوتی پایینی برخوردار میباشند. برای تعیین قیمت عایق باید موارد زیادی را در نظر گرفت زیرا میزان تخلیه و دانسیته فوم عایق الاستومری در تعیین کیفیت و قیمت عایق الاستومری نقش بسیار مهمی دارد. و مستقیماً بر آن تأثیر میگذارد.

 

بهتر است بدانید که دیگر موردی که روی قیمت تأثیر گذار است، ضخامت لوله میباشد. عایق الاستومری رولی از ضخامتهای مختلفی از ۳ تا ۱۰۰ ml برخوردار میباشد. خب بدیهی میباشد که قیمت عایق رولی در هر سایز در مقایسه با سایر سایزها متفاوت باشد. هر چه ضخامت عایق بیشتر میشود، قیمت عایق الاستومری نیز به مقدار مشخصی نیز بالاتر میرود. علاوه بر این مورد باید بدانید که هر چقدر استانداردها و دانسیته های عایق بالاتر باشد، قیمت عایق الاستومری نیز به همان مقدار افزایش پیدا میکند.

 

بیشتر کارفرمایان و مهندسان نسبت به بکار گیری عایق الاستومری به شکل چسبدار، تمایل بیشتری از خود نشان میدهند. در این نوع عایقکاری باید قیمت عایق الاستومری به صورت خام و همین طور قیمت چسب عایق را پرداخت کنید. چسبهای عایق نیز در جنسهای مختلف و در قیمتهای گوناگون وجود دارند.

 

 

 

منبع : عایق الاستومری مهرنیوز





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: